میلیارد ها تلفن همراه در دنیا، ردیابی و شنود می شوند!کلیه لایسنس های مجازی سازی وی ام ویر در آلماشبکه 66932688

Network.png


میلیاردها تلفن در شبکه‌ بین حاملSS7 درمعرض آسیب‌پذیری قرار دارند. این آسیب‌پذیری به نفوذگرها و آژانس‌های جاسوسی امکان می‌دهند که مکان مشترکان را ردیابی کرده و در هر مکان به تمامی مکالمات آن‌ها دسترسی داشته باشند

.

این خبری است که قبلاً نیز ادوارد اسنودن آن را منتشر کرده بود. او گفته‌ بود که سازمان امنیت ملی آمریکا توانایی جمع‌آوری ۵ میلیارد رکورد در روز را برای مکان‌های تلفن‌های همراه در سراسر جهان دارد

.

بنا به گفته‌ی برنامه‌ی تلویزیونی استرالیایی «۶۰ دقیقه»، این امکان برای هر کسی فراهم است تا مکان تلفن‌های همراه را ردیابی کرده و به مکالمات تلفنی و هم‌چنین پیام‌های کوتاه دسترسی داشته باشد.


این بار این اتفاق به‌خاطر بروز مشکل در سامانه‌های عامل‌ تلفن‌های همراه نیست، بلکه آسیب‌پذیری کشف شده به دلیل وجود مشکل امنیتی جدی در سامانه‌ ارتباطی به نام "سامانه‌ی علامت‌دهی جهانی" یا همان SS7می باشد که تلفن‌های همراه برای برقراری مکالمات و یا اینترنت از آن استفاده می‌کنند. نفوذگرها از SS7به نفع خود بهره‌ می‌برند که متأسفانه آسیب‌پذیر است.


سامانه‌ علامت ‌دهی شماره ۷، پروتکلی است که بیشتر اپراتورهای ارتباطی در سراسر جهان برای برقراری ارتباط با یک‌دیگر به هنگام تغییر مسیر مکالمات، پیام‌ها و داده‌های اینترنتی از آن استفاده می‌کنند.


SS7به حامل‌های تلفن ‌همراه امکان می‌دهد تا اطلاعات مکانی را از آنتن‌های تلفن ‌همراه جمع‌آوری کرده و با هم به اشتراک گذارند. این بدان معنی است که حامل ایالات متحده‌ آمریکا می‌تواند مشترک خود را صرف‌نظر از این‌که به کدام کشور سفر کرده ‌باشد، بیابد.


علاوه بر دسترسی به مکالمات تلفنی و موقعیت مکانی، این اشکال به نفوذگران امکان می‌دهد به پیام‌های کوتاه تأییدیه که توسط برنامه‌های بانکی استفاده می‌شوند نیز دسترسی داشته باشند

.

درگزارشی که در برنامه‌ی ‌۶۰ دقیقه به همین منظور تهیه شده بود، نفوذگرهای آلمانی توانسته‌ بودند به مکالمات تلفی یک سیاست‌مدار گوش داده و سفر او را از آلمان تا هزاران مایل دورتر ردیابی کنند.


به دلیل آن‌که شبکه SS7 در سراسر جهان استفاده می‌شود، این آسیب‌پذیری میلیاردها کاربر تلفن‌همراه را در معرض خطر قرار داده ‌است

.

متأسفانه هنوز این مشکل برطرف نشده ‌است و بنابراین این خطر کماکان حس می‌شود، حتی اگر اپراتور تلفن همراه شما فناوری مورد استفاده‌اش را به فناوری‌های جدید ارتقاء دهد.

 

امنیت اطلاعات با آلماشبکه پرداز

 

آلما شبکه پرداز


ارائه تمامی راهکارها و راه حل های امنیتی، انواع محصولات امنیت سازمانی و مجازی سازی



کلیه لایسنس های مجازی سازی وی ام ویر در آلماشبکه با لایسنس های اورجینال

 

تلفن تماس با آلما شبکه پرداز (نماینده فروش محصولات مجازی سازی)


66932635-021»»»»»»»     66932688-021  »»»»»»»    66419334-021

 

آدرس پست الکترونیکی آلما : info@almanet.ir


وب سایت رسمی آلما


www.almanet.ir

www.almanetco.com

www.symnatec-alma.com

 

آلما  را در توییتر, اینستاگرام و فیسبوک دنبال نمائید


توییتر :  www.twitter.com/almanetinfo

اینستاگرام :  www.instagram.com/alma_network

فیسبوک : www.facebook.com/alma.almanet

 

آلما را در وبلاگ های زیر نیز دنبال نمایید

www.vmware-alma.blogsky.com

www.vmware-almashabakeh.mihanblog.com


آدرس دفتر فروش 

تهران،خیابان کارگر شمالی،خیابان نصرت،نرسیده به جمالزاده شمالی،نبش کوچه امینیان،پلاک 2،طبقه چهارم، واحد17

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.